1.
ПЛАН
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
в закладі дошкільної освіти
№ |
Найменування завдання |
Найменування заходів |
Відповідальні за виконання |
Строк виконання |
1. |
Сприяння запобіганню та протидії боулінгу
(цькуванню) в закладі дошкільної освіти |
інформаційно-просвітницька
діяльність серед учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування) та
нетерпимого ставлення до насильницької моделі поведінки у міжособистісних
стосунках; |
Керівник закладу дошкільної освіти, вихователь- методист, вихователі
|
постійно |
профілактична
діяльність, спрямована на запобігання вчиненню дитиною та стосовно дитини
булінгу (цькування); |
||||
вжиття
заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам
освіти, які вчинили булінг
(цькування), стали його свідками або потерпіли від булінгу (цькування)
(згідно з рішеннями комісії закладу дошкільної освіти з розгляду випадків
булінгу (цькування)
|
Керівник закладу дошкільної освіти |
за потреби |
||
2. |
Забезпечення створення у закладі
дошкільної освіти безпечного освітнього середовища |
розроблення плану заходів, спрямованих на
запобігання та протидію булінгу (цькуванню) |
Керівник закладу дошкільної
освіти, вихователь- методист, вихователі |
щороку
до початку навчального року |
проведення моніторингу
ефективності виконання плану заходів, спрямованих
на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в
закладі дощкільної освіти, виявлення
проблем у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню), вжиття заходів
для їх вирішення |
Керівник закладу дошкільної
освіти, вихователь- методист |
за потреби, (не рідше одного разу півріччя) |
||
3. |
Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
науково-методичний та навчально-методичний
супровід підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо формування соціальних компетентностей та навичок запобігання та
протидії булінгу (цькуванню)
|
КЗВО «ДАНО» Дніпропетровської обласної ради |
постійно |
включення до щорічного плану підвищення
кваліфікації педагогічних працівників
щодо підготовки з питань формування соціальних компетентностей
та навичок запобігання та протидії булінгу (цькуванню) |
Керівник закладу дошкільної освіти |
постійно |
Запобігання та
протидія булінгу (цькуванню) в закладі
дошкільної освіти
1. Діяльність щодо запобігання та
протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти має бути постійним системним
процесом, спрямованим на:
визначення та реалізацію необхідних
заходів, способів і методів запобігання виникненню булінгу (цькування) та (або)
потенційних ризиків його виникнення;
виявлення булінгу (цькування) та
(або) потенційних ризиків його виникнення;
визначення та реалізацію необхідних
заходів, способів і методів вирішення ситуацій булінгу (цькування) та/або
усунення потенційних ризиків його виникнення.
2. Діяльність щодо запобігання та
протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти ґрунтується на принципах:
недискримінації за будь-якими
ознаками;
ненасильницької поведінки в
міжособистісних стосунках;
партнерства та підтримки між
педагогічним (науково-педагогічним) колективом закладу освіти і батьками
(законними представниками) малолітнього чи неповнолітнього здобувача освіти;
особистісно-орієнтованого підходу до
кожної дитини;
розвитку соціального та емоційного
інтелекту учасників освітнього процесу;
участі учасників освітнього процесу в
прийнятті рішень відповідно до положень законодавства та установчих документів
закладу освіти.
3. Завданнями діяльності щодо
запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти є:
створення безпечного освітнього
середовища в закладі освіти, що включає психологічну та фізичну безпеку
учасників освітнього процесу;
визначення стану, причин і передумов
поширення булінгу (цькування) в закладі освіти;
підвищення рівня поінформованості
учасників освітнього процесу про булінг (цькування);
формування в учасників освітнього
процесу нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення
булінгу (цькування) як порушення прав людини;
заохочення всіх учасників освітнього
процесу до активного сприяння запобіганню булінгу (цькуванню).
4. Діяльність щодо запобігання та
протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти відображається в плані заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
(далі - План).
Розроблення, затвердження та
оприлюднення Плану забезпечує керівник закладу освіти в межах наданих йому
повноважень щодо створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти,
вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, в тому числі булінгу
(цькування).
Планування відповідних заходів
здійснюється за результатами моніторингу стану освітнього середовища в закладі
освіти.
спрямовуватись на задоволення потреб
окремого закладу освіти у створенні безпечного освітнього середовища;
мати вимірювані показники
ефективності;
залучати всіх учасників освітнього
процесу.
План розробляється до початку
навчального року. Протягом навчального року керівник закладу освіти забезпечує
проведення моніторингу (за потреби, але не рідше одного разу на півріччя)
ефективності виконання Плану та внесення (за потреби) до нього змін.
Заплановані заходи можуть відбуватись
у будь-якій формі: зустрічі, бесіди, консультації, лекції, круглі столи,
тренінги, тематичні заходи, конкурси, спільні перегляди та обговорення
тематичних відеосюжетів, літературних творів, матеріалів ЗМІ, особистого
досвіду, запрошення гостей, у формі рольових ігор та інших організаційних
формах.
5. До заходів, спрямованих на
запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти, належать заходи
щодо:
організації належних заходів безпеки
відповідно до законодавства (пост охорони, відеоспостереженням за місцями
загального користування тощо);
організації безпечного користування
мережею Інтернет під час освітнього процесу;
контролю за використанням засобів
електронних комунікацій малолітніми чи неповнолітніми здобувачами освіти під
час освітнього процесу;
розвитку соціального та емоційного
інтелекту учасників освітнього процесу, зокрема:
розуміння та сприйняття цінності прав
та свобод людини, вміння відстоювати свої права та поважати права інших;
розуміння та сприйняття принципів
рівності та недискримінації, поваги до гідності людини, толерантності, соціальної
справедливості, доброчесності, вміння втілювати їх у власні моделі поведінки;
здатності попереджувати та
розв’язувати конфлікти ненасильницьким шляхом;
відповідального ставлення до своїх
громадянських прав і обов’язків, пов’язаних з участю в суспільному житті;
здатності визначати, формулювати та
аргументовано відстоювати власну позицію, поважаючи відмінні від власних
думки/позиції, якщо вони не порушують прав та гідності інших осіб;
здатності критично аналізувати
інформацію, розглядати питання з різних позицій, приймати обґрунтовані рішення;
здатності до комунікації та вміння
співпрацювати для розв’язання різних суспільних проблем, зокрема шляхом
волонтерської діяльності тощо;
підвищення рівня обізнаності
учасників освітнього процесу про булінг (цькування), його причини та наслідки,
порядок реагування на випадки булінгу (цькування) тощо;
створення в закладі освіти культури,
що ґрунтується на нетерпимості до будь-яких форм насильства та дискримінації, в
тому числі булінгу (цькування).