Структура управління

 

УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

8.1.          Управління дошкільним закладом здійснюється його засновником.

8.2.          Безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його завідувач (директор), який призначається  і звільняється  з посади уповноваженим навчальним органом управління освітою за погодженням засновника з  дотриманням  чинного законодавства.                                                                        

              Керівник дошкільного закладу:

-  відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених   Законом України ”Про дошкільну освіту”, та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

-  здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного закладу;

-  діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;

-  розпоряджається в установленому порядку майном і коштами дошкільного закладу і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;

-  приймає на роботу та звільняє з роботи працівників дошкільного закладу;

-  наказом призначає відповідальну особу за ведення трудових книжок, книги наказів  закладу  відповідно до діючих законодавчих актів;

-  видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;

-  затверджує штатний розклад за погодженням із  засновником дошкільного закладу;

-  контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;

-  затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;

-  забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

-  контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;

-  підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

-  організовує різні форми співпраці з батьками або особами,  які їх замінюють;

-  щороку звітує про навчально-виховну, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність  дошкільного навчального закладу на загальних зборах (конференціях) колективу та батьків або осіб, які їх   замінюють.

8.3.      Постійно діючий колегіальний орган у дошкільному  закладі –  педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять: керівник і його заступники, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних  закладів, батьки або особи , які їх замінюють.

   Головою педагогічної ради є завідувач (директор) дошкільного закладу.

   Педагогічна рада закладу:

-        розглядає питання навчально-виховного процесу в дошкільному закладі та приймає відповідні рішення;

-        організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;

-        приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників.

     Робота  педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб  дошкільного

     закладу.  Кількість засідань педагогічної ради становить  не менше  4-х  на рік.

8.4.          Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік. Термін їх повноважень становить  1 рік.

                  Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної                   кількості присутніх.

                  Загальні збори:

            -   приймають Статут, зміни і доповнення;

      -   обирають раду дошкільного закладу, її членів і голову, встановлюють терміни її

      повноважень;

      -  заслуховують звіт керівника закладу, голови ради дошкільного закладу з питань

      статутної діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого

      голосування;

      -  розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово-господарської

      діяльності дошкільного закладу;

     -  затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.

8.5.          У період між загальними зборами діє рада дошкільного  закладу (функції ради у малокомплектному дошкільному закладі можуть виконувати загальні збори).       Кількість засідань ради  призначається за потребою. Засідання ради дошкільного       закладу є  правомірним, якщо в ньому  бере участь не менше двох третин її   членів      (працівники дошкільного закладу, батьки, засновники,  спонсори та інші). Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання                   поліпшення умов для  здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-                    технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально- виховного процесу, погоджує зміст і форми з педагогічної освіти  батьків, має інші функції, що не суперечать чинному законодавству.

8.6. У дошкільному закладі може діяти піклувальна рада – орган самоврядування, який формується  з представників  органів виконавчої влади, підприємств, установ,           навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості  до вирішення проблем  освіти, забезпечення сприятливих умов  ефективної роботи дошкільного закладу.

                     Піклувальна рада створюється за рішенням загальних зборів або ради дошкільного закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах  дошкільного закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік.

         Основними завданнями піклувальної ради є:

    - співпраця з органами виконавчої влади , підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами,  окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі;

    -  сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-

    відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази  дошкільного закладу;

                - сприяння залученню додаткових джерел фінансування дошкільного закладу;

    -   сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та

    здоров’я учасників навчально-виховного процесу;

               -  організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників  дошкільного закладу;

         -  стимулювання творчої праці педагогічних працівників;

   -   всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та дошкільним закладом;

               -  сприяння соціально-правовому захисту учасників навчально- виховного процесу.

 

 

spacer