|
|
ЗАТВЕРДЖЕНО: рішення Царичанської
селищної ради від 05.09.2025 №2248-43/VІІІ |
СТАТУТ
ЦАРИЧАНСЬКОГО
ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «ВИШЕНЬКА»
ЦАРИЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ
РАДИ
(нова редакція)
Код ЄДРПОУ 36595494
с-ще Царичанка
2025
СТАТУТ
Царичанського
закладу дошкільної освіти «Вишенька»
Царичанської
селищної ради
1. Загальні положення
1.1. Царичанський заклад
дошкільної освіти «Вишенька» Царичанської селищної ради знаходиться у комунальній власності територіальної
громади Царичанської селищної ради Дніпровського
району Дніпропетровської області.
1.2. Повне найменування: ЦАРИЧАНСЬКИЙ
ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «ВИШЕНЬКА» ЦАРИЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ.
Скорочене найменування: ЦАРИЧАНСЬКИЙ
ЗДО «ВИШЕНЬКА».
Тип закладу
– дитячий садок, що забезпечує здобуття дошкільної освіти дітьми віком від двох
до шести або семи років, дітьми з особливими освітніми потребами — до семи або
восьми років.
Організаційно-правова
форма
закладу дошкільної освіти: комунальний заклад, форма власності - комунальна, статус – бюджетна установа.
Юридична
адреса Царичанського закладу дошкільної освіти «Вишенька» Царичанської селищної
ради:
51000, Дніпропетровська область, Дніпровський район, селище Царичанка, вулиця
Бутенко, будинок 2.
1.3.
Засновником (власником) Царичанського закладу дошкільної освіти «Вишенька»
Царичанської селищної ради є Царичанська селищна рада, згідно
рішення сесії Царичанської селищної ради від 10.06.2009 № 843-36/V.
1.4. Царичанський заклад
дошкільної освіти «Вишенька» Царичанської селищної ради (далі – заклад освіти)
є юридичною особою, має печатку встановленого зразка, бланки з власними
реквізитами.
Мовою
освітнього процесу в закладі освіти є державна мова - українська.
Заклад освіти у своїй
діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про
дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
Заклад освіти
здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої
діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством
України порядку.
1.5.
Головною метою роботи закладу освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її
фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання,
соціалізації та формування необхідних життєвих навичок.
Головними завданнями діяльності закладу освіти є:
збереження
та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;
виховання
у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних
традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної
мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй
і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
формування
особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального
досвіду;
виконання
вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації
та готовності продовжувати освіту.
1.6. Принципи діяльності закладу освіти:
дитиноцентризм та особистісно орієнтований підхід до розвитку дитини
відповідно до її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів, здібностей,
обдарувань та свободи вибору;
рівний доступ до здобуття дошкільної освіти;
академічна доброчесність;
академічна свобода педагогічних працівників;
автономія суб’єкта освітньої діяльності (академічна, кадрова,
організаційна, фінансова);
педагогічне партнерство сім’ї та закладу дошкільної освіти;
доступність (у тому числі територіальна), безоплатність і світський
характер дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти;
створення умов, зокрема інклюзивного чи спеціального освітнього середовища,
для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами з
урахуванням особливостей їхнього розвитку та у спосіб і формах, які є для них
найбільш зручними та ефективними;
створення безпечного та здорового освітнього середовища;
обов’язковість здобуття дошкільної освіти дітьми старшого дошкільного віку
відповідно до державного стандарту;
цифровізація управлінських процесів у сфері дошкільної освіти;
поєднання колегіальних та єдиноначальних засад управління закладом
дошкільної освіти.
1.7. У закладі освіти мають рівні права на здобуття дошкільної освіти громадяни України незалежно від статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності,
особливих освітніх потреб, громадянства, національності, релігійних чи інших
переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного,
соціального та майнового стану, а також інших обставин та ознак.
1.7. Заклад дошкільної освіти (дитячий
садок) здійснює навчання дітей віком від двох до шести (семи) років, де
забезпечуються догляд за ними, розвиток, виховання і навчання відповідно до
вимог Базового компонента дошкільної освіти.
1.8. Заклад освіти самостійно приймає
рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої
чинним законодавством та даним статутом.
Взаємовідносини
між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що
укладені між ними.
2. Формування груп вихованців
закладу дошкільної освіти.
2.1. Групи формуються згідно
рішення керівника закладу дошкільної освіти, в межах граничної чисельності
вихованців, що встановлена відповідно до визначених законодавством нормативів
наповнюваності груп дітьми у закладі дошкільної освіти, санітарно-гігієнічних
норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти.
Групи комплектуються за
віковими ознаками, що передбачає перебування в них дітей одного віку (вікові) або з
різницею у віці (різновікові).
Можуть
формуватися групи з різним розпорядком перебування, за різними формами здобуття
дошкільної освіти, з організацією освітнього процесу за різними освітніми чи
парціальними програмами тощо.
Заклад освіти має групи з денним режимом перебування
дітей.
2.2. Наповнюваність груп визначається виходячи із співвідношення
кількості вихованців до кількості вихователів, які одночасно працюють з ними.
Кількість
вихованців у групі на одного вихователя становить:
1) у групі вихованців одного віку:
не більше 15 вихованців віком від двох до трьох років;
не більше 20 вихованців віком від трьох років;
2) у групі вихованців різного віку:
не більше 15 вихованців віком від трьох років;
не більше 10 вихованців за наявності у групі однієї дитини віком від одного
до трьох років;
3) у групі вихованців з короткотривалим перебуванням - не більше 10
вихованців;
4) в інклюзивній групі - не більше трьох дітей з особливими освітніми
потребами.
Кількість вихованців у групі не може становити менше п’яти дітей.
Співвідношення
кількості вихованців до кількості вихователів може бути перевищено не більше
ніж на 20 відсотків максимальної кількості дітей у групі та виключно у групах
вихованців дошкільного віку.
2.3. Зарахування дітей до закладу освіти здійснюється керівником закладу
протягом календарного року на вільні місця, на
підставі заяв про зарахування та додатків до них, у черговості,
визначеній статтею 13 Закону України «Про дошкільну освіту», згідно
з відповідним наказом керівника закладу освіти.
До заяви про зарахування дитини до закладу освіти додаються:
копія свідоцтва про народження дитини;
оригінал медичної довідки за формою первинної
облікової документації №086/о «Медична довідка (витяг з медичної картки амбулаторного
хворого)»;
копія документа, що підтверджує право дитини на першочергове зарахування до
закладу освіти (у разі наявності).
Для зарахування дитини з особливими освітніми
потребами до закладу освіти та утворення інклюзивних груп до заяви про зарахування
додається оригінал висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну
психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
2.4. Переведення вихованців з однієї вікової групи до іншої в межах одного
закладу дошкільної освіти та формування його новостворених груп здійснюється
щороку наприкінці літнього періоду, але не пізніше 31 серпня.
2.5. За вихованцем зберігається місце у закладі освіти у літній період та у таких випадках:
у разі хвороби вихованця, його санаторного лікування, реабілітації;
у разі карантину в закладі дошкільної освіти;
на час відпустки одного з батьків вихованця
через
обставини непереборної сили;
з поважних причин (за заявою
одного з батьків вихованців).
2.6. Відрахування вихованців із закладу освіти може здійснюватися:
за заявою одного з батьків дитини
(крім випадків, коли рішенням органу опіки та піклування або суду місце
проживання дитини визначено за іншим з батьків);
у разі досягнення вихованцем станом на 01 вересня семи років (для дітей з
особливими освітніми потребами — восьми років), що передбачає його відрахування
31 серпня відповідного року без попереднього письмового повідомлення батьків
дитини;
у разі переведення вихованця до іншого закладу освіти;
у разі невідвідування вихованцем закладу освіти протягом двох місяців
підряд упродовж навчального року без поважних причин.
3. Режим роботи закладу дошкільної освіти
3.1.
Режим роботи закладу освіти становить 10,5 годин на день за п’ятиденним робочим
тижнем: з 7.30 годин по 18.00 годин
роботи щодня, вихідні - субота і неділя.
3.2.
Режим роботи закладу освіти і тривалість перебування в ньому дітей може
змінюватися його засновником відповідно до законодавства України.
4. Особливості організації освітнього
процесу у закладі освіти
4.1. Освітній процес в закладі освіти організовується відповідно до Законів
України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів,
освітніх і парціальних програм, програми розвитку закладу дошкільної освіти,
плану роботи на рік, який схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується
його керівником, та спрямовується на
розвиток особистості, обдарувань кожної дитини, досягнення результатів,
визначених державним стандартом.
4.2. Освітній процес організовується у безпечному, здоровому та
інклюзивному освітньому середовищі, здійснюється з урахуванням вікових
особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх
особливих освітніх потреб.
Освітній
процес ґрунтується на культурних цінностях Українського народу, інших цінностях
і принципах, визначених законодавством України.
4.3. Заклад
дошкільної освіти самостійно визначає час і розпорядок перебування у ньому
вихованців для здобуття дошкільної освіти, форми організації освітнього
процесу. Для організації освітньої діяльності можуть формуватися групи
вихованців за формами здобуття освіти: очною (денною), мережевою, дистанційною
формами, а також педагогічного патронажу.
4.4. Зміст дошкільної освіти
визначається Базовим компонентом дошкільної освіти. Єдність розвитку, виховання і навчання вихованців
забезпечується спільними зусиллями усіх учасників освітнього процесу.
4.5. Навчальний рік у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується
31 травня наступного року. Літній період починається 1 червня і закінчується 31
серпня.
4.6. У закладі освіти можуть
надаватися додаткові освітні послуги відповідно до законодавства.
5. Учасники освітнього процесу
5.1. Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:
вихованці, педагогічні працівники, помічники вихователів, інші працівники
закладу, батьки вихованців, асистенти дітей з особливими освітніми потребами,
фізичні особи, які провадять педагогічну діяльність у закладі освіти.
5.2. Права і обов’язки
вихованців, педагогічних та інших працівників закладу освіти визначаються
чинним законодавством та цим статутом.
5.3. Вихованці у закладі освіти мають право на:
безоплатну дошкільну освіту;
здобуття
якісної дошкільної освіти у безпечному, здоровому та інклюзивному освітньому
середовищі;
захист від будь-якої інформації, пропаганди та
агітації, що завдає шкоди їх здоров’ю,
моральному та духовному розвитку;
безоплатне медичне обслуговування у закладі
освіти;
захист
від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дітей, а також від
фізичного та психологічного насильства, приниження їхньої гідності;
здоровий
спосіб життя;
діти з особливими освітніми потребами мають право здобувати дошкільну освіту до
восьми років.
Залучення вихованців під час освітнього процесу до участі у
заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої та/або парціальної програми,
забороняється.
5.4. На посади педагогічних працівників закладу освіти приймаються особи,
фізичний і психічний стан яких дозволяє здійснювати педагогічну діяльність та
які мають педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або відповідну
професійну кваліфікацію педагогічного працівника, вільно володіють державною
мовою або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для
іноземців та осіб без громадянства).
5.5. Трудові відносини у закладі освіти регулюються
законодавством України про працю,
Законами України «Про освіту», «Про дошкільну
освіту», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно
до них.
5.6. Педагогічні працівники закладу освіти мають право на:
академічну свободу, включаючи вільний вибір
форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
педагогічну ініціативу;
розроблення та впровадження авторських навчальних
програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів;
підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір освітніх програм,
форм навчання, закладів освіти, що здійснюють підвищення кваліфікації;
доступ
до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому
процесі;
відзначення
успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе
та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
захист
професійної честі та гідності;
безпечні
і нешкідливі умови праці;
участь
у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;
участь у громадському
самоврядуванні закладу освіти;
подовжену оплачувану відпустку;
захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та
експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації,
що завдають шкоди здоров’ю.
5.7. Педагогічні працівники закладу освіти зобов’язані:
виконувати
освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів
навчання;
сприяти
розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню у них навичок здорового способу життя;
постійно
підвищувати свій професійний рівень та педагогічну
майстерність;
дотримуватися
академічної доброчесності;
дотримуватися
педагогічної етики;
поважати
гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
формувати
у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України;
виховувати
у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України,
національних, історичних, культурних цінностей України;
формувати
у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма
народами, етнічними, національними, релігійними групами;
проходити атестацію не рідше одного разу на п’ять років;
проходити періодичні медичні огляди;
виконувати накази
і розпорядження керівника
закладу освіти, органів управління освітою, засновника;
дотримуватися у своїй педагогічній діяльності принципів освітньої
діяльності, визначених Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»;
використовувати
державну мову в освітньому процесі відповідно до вимог законодавства;
дбати
про фізичне і психічне здоров’я вихованців, у межах своїх посадових обов’язків
брати участь у створенні в закладі дошкільної освіти безпечного, здорового та
інклюзивного освітнього середовища;
брати
участь у засіданнях педагогічної ради;
взаємодіяти
з батьками вихованців на принципах педагогіки партнерства, надавати їм
рекомендації щодо розвитку, виховання та навчання їхніх дітей;
захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм
фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності,
дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди
здоров’ю здобувача освіти;
додержуватися
установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти,
виконувати свої посадові обов’язки.
Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки,
передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та
установчими документами закладу освіти.
5.8. Права і обов'язки
інших працівників закладу освіти регулюються трудовим законодавством, статутом
та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
5.9. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
обирати
заклад дошкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
брати участь
у роботі колегіальних органів управління закладом дошкільної освіти з правом
дорадчого голосу у порядку, встановленому закладом дошкільної освіти;
брати участь
у формуванні індивідуальної програми розвитку своєї дитини, формувати
індивідуальну освітню траєкторію своєї дитини;
звертатися
до керівника закладу освіти, відповідних органів управління освітою з питань
розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
отримувати інформацію про діяльність закладу освіти;
на
проведення (участь у проведенні) заходів громадського нагляду (контролю) в
закладі дошкільної освіти, в якому здобувають освіту їхні діти;
бути присутніми поряд із своїми дітьми під час освітнього процесу за
попереднім погодженням з керівником закладу дошкільної освіти;
комунікувати з працівниками закладу дошкільної освіти в межах їхнього
робочого часу у спосіб, визначений внутрішніми документами закладу дошкільної
освіти та узгоджений з такими працівниками.
5.10.
Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:
сприяти
досягненню їхньою дитиною результатів, передбачених освітньою програмою, з
урахуванням рекомендацій педагогічних працівників;
виховувати
у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних
цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
забезпечувати
умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за
будь-якою формою;
постійно
дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для
розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;
настановленням
і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних
цінностей;
виховувати
у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної
мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і
звичаїв;
поважати
гідність дитини;
дотримуватися
установчих документів і правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної
освіти, а також визначених законодавством правил, умов і заходів, спрямованих
на забезпечення безпечного, здорового та інклюзивного освітнього середовища.
Здобуття
дитиною дошкільної освіти в закладі дошкільної освіти не звільняє батьків від
обов’язку доглядати, виховувати, розвивати і навчати дитину.
6. Система управління закладом
дошкільної освіти
6.1. Управління закладом освіти здійснюють:
засновник - Царичанська селищна рада або уповноважений нею орган;
керівник закладу освіти;
педагогічна рада.
Вищий
орган управління – Царичанська селищна рада, виконавчий орган управління –
керівник закладу освіти.
Безпосереднє керівництво
закладом дошкільної освіти здійснює його директор.
6.2. Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган у разі
делегування повноважень згідно чинного законодавства:
приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу
закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію);
укладає строковий трудовий договір (контракт) з особою, призначеною на
посаду керівника закладу дошкільної освіти у порядку, визначеному
законодавством та установчими документами;
розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу
дошкільної освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та
установчими документами закладу дошкільної освіти;
може ініціювати проведення інституційного аудиту;
забезпечує та контролює усунення порушень вимог законодавства, встановлених
під час проведення заходів державного нагляду (контролю) та громадського
контролю;
здійснює контроль за використанням публічних коштів та іншою
фінансово-господарською діяльністю, дотриманням установчих документів,
недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за будь-якою ознакою;
забезпечує та контролює створення безпечного, здорового та інклюзивного
освітнього середовища у заснованому ним закладі дошкільної освіти з урахуванням
універсального дизайну та розумного пристосування;
забезпечує використання інформаційних (цифрових) технологій в освітній
діяльності;
здійснює контроль за недопущенням дискримінації за ознаками раси, кольору
шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності,
етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця
проживання, за мовними або іншими ознаками;
забезпечує
соціальний захист, охорону життя, здоров'я та захист прав учасників освітнього
процесу в закладі дошкільної освіти;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та установчими
документами закладу дошкільної освіти.
6.3. Засновник закладу освіти зобов’язаний:
забезпечити утримання заснованого ним закладу дошкільної освіти на рівні,
необхідному для виконання вимог державного стандарту, ліцензійних умов
провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, санітарного
регламенту, вимог інших актів законодавства у сферах громадського здоров’я,
цивільного захисту, пожежної безпеки, праці, зокрема оплати та охорони праці;
забезпечити
вихованців та працівників закладу дошкільної освіти засобами колективного та
індивідуального захисту;
у
разі реорганізації, перепрофілювання (зміни типу організації освітньої
діяльності), ліквідації, припинення діяльності закладу дошкільної освіти
обов’язково забезпечити вихованцям можливість продовжити здобуття дошкільної
освіти;
оприлюднювати
інформацію відповідно до вимог законодавства України;
виконувати
інші обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу
дошкільної освіти.
6.4. На посаду
керівника закладу дошкільної освіти може бути призначена особа, яка є
громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу педагогічну
освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, стаж
педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років,
компетентності, визначені відповідним професійним стандартом, стан фізичного і
психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
Особа призначається на посаду керівника закладу дошкільної освіти за
результатами конкурсу, що проводиться відповідно законодавства та положення про
конкурс, затвердженого засновником закладу дошкільної освіти.
Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган проводить конкурс та призначає
переможця відповідного конкурсу на посаду керівника закладу дошкільної освіти
та укладає з ним трудовий договір (контракт) строком на шість років. Після
закінчення строку, на який укладено строковий трудовий договір (контракт), його
дію може бути продовжено засновником відповідного закладу дошкільної освіти на
такий самий строк без проведення додаткового конкурсу, з урахуванням вимог
законодавства про працю та результатів роботи такого керівника. Продовження
строку дії трудового договору (контракту) на невизначений строк не
допускається.
З особою, яка призначається на посаду керівника закладу дошкільної освіти
вперше, укладається трудовий договір (контракт) строком на два роки. Після
закінчення строку дії такого трудового договору (контракту) та за умови
належного його виконання сторони мають право продовжити строк його дії ще на
чотири роки без проведення конкурсу.
6.5. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і
несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність
закладу освіти.
Керівник
закладу дошкільної освіти має право:
діяти
від імені закладу дошкільної освіти без довіреності та представляти заклад у
відносинах з іншими особами;
підпису
на документах з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності
закладу дошкільної освіти;
приймати
рішення щодо діяльності закладу дошкільної освіти в межах повноважень,
визначених законодавством;
призначати
на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу
дошкільної освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати
до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані
з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
видавати
у межах своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
укладати
договори з фізичними та/або юридичними особами в межах своїх повноважень;
ініціювати
проведення зовнішнього моніторингу якості освіти та якості освітньої діяльності
закладу дошкільної освіти, інституційного аудиту;
приймати
рішення з інших питань у межах своїх повноважень, зокрема з питань, не
врегульованих законодавством.
6.6.
Керівник закладу дошкільної освіти зобов’язаний:
виконувати
вимоги законодавства про дошкільну освіту, а також забезпечувати їх виконання
працівниками закладу дошкільної освіти;
створювати
умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу,
зокрема реалізації академічних свобод педагогічних працівників, дотримання ними
академічної доброчесності;
створювати
у закладі дошкільної освіти безпечне, здорове та інклюзивне освітнє середовище
із забезпеченням універсального дизайну та розумного пристосування;
планувати
та організовувати діяльність закладу дошкільної освіти, зокрема
фінансово-господарську діяльність;
затверджувати
правила внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, програму розвитку закладу
дошкільної освіти, план роботи закладу дошкільної освіти на рік, посадові
обов’язки (інструкції) та графіки роботи працівників;
затверджувати
положення про внутрішню систему забезпечення якості дошкільної освіти,
забезпечувати її створення та функціонування;
здійснювати
зарахування дітей, переведення, відрахування вихованців, формувати мережу груп
та визначати їх наповнюваність відповідно до вимог законодавства та рішень
засновника;
створювати
необхідні умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми
потребами;
затверджувати
персональний склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з
особливими освітніми потребами, яка здобуває дошкільну освіту, створити умови
для її діяльності;
створювати
необхідні умови для атестації педагогічних працівників;
сприяти
підвищенню кваліфікації педагогічних працівників;
сприяти
діяльності та створювати умови для діяльності в закладі дошкільної освіти
органів громадського самоврядування;
організовувати
використання інформаційних (цифрових) технологій в управлінських процесах;
організовувати
харчування та заходи з охорони здоров’я вихованців відповідно до законодавства;
забезпечувати
відкритість і прозорість діяльності закладу дошкільної освіти;
забезпечувати
дотримання ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної
освіти, санітарного регламенту, вимог інших актів законодавства у сферах
громадського здоров’я, цивільного захисту, пожежної безпеки, праці, зокрема
оплати та охорони праці;
організовувати
ведення документообігу, бухгалтерського обліку та звітності з урахуванням вимог
засновника та відповідно до законодавства;
створювати
умови для проведення в закладі дошкільної освіти заходів державного нагляду
(контролю);
сприяти
здійсненню громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу дошкільної
освіти;
щороку
звітувати про свою діяльність на посаді та про виконання плану роботи закладу
дошкільної освіти на рік;
виконувати
інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими
документами закладу дошкільної освіти, колективним договором та посадовою
інструкцією;
контролювати
виконання своїх управлінських рішень.
6.7. Основним
колегіальним органом управління закладу дошкільної освіти є педагогічна рада.
До складу педагогічної ради входять усі педагогічні працівники закладу
дошкільної освіти.
Робота педагогічної ради планується
довільно відповідно до потреб закладу
освіти. Кількість засідань педагогічної ради становить не менше
чотирьох на рік. Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти
вводяться в дію наказом керівника закладу.
Педагогічна
рада:
схвалює програму розвитку закладу дошкільної освіти, план роботи закладу
дошкільної освіти на рік,
правила
внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, положення про внутрішню
систему забезпечення якості освіти;
затверджує план підвищення кваліфікації
педагогічних працівників на рік;
ухвалює рішення про: вибір освітніх і парціальних програм, за якими буде
організовано освітній процес у навчальному році, результативність виконання освітніх і парціальних
програм, вдосконалення організації освітнього процесу, створення освітнього
середовища, відзначення та моральне заохочення працівників та інших учасників
освітнього процесу, визнання результатів
підвищення кваліфікації педагогічного працівника у випадках, визначених Законом України «Про освіту»,
ініціювання проведення інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості
освіти та/або освітньої діяльності відповідно до законодавства;
розглядає
та/або вирішує інші питання відповідно до своїх
повноважень.
6.8. За рішенням засновника може
створюватися піклувальна рада закладу освіти.
Піклувальна
рада має право:
брати
участь у формуванні програми розвитку закладу дошкільної освіти та контролювати
її виконання;
сприяти
залученню додаткових джерел фінансування;
аналізувати
та оцінювати діяльність закладу дошкільної освіти та його керівника;
ініціювати
проведення інституційного аудиту закладу дошкільної освіти;
вносити
засновнику закладу дошкільної освіти подання про заохочення керівника закладу
дошкільної освіти;
здійснювати
інші права, визначені законодавством, установчими
документами закладу дошкільної освіти, рішенням засновника закладу дошкільної
освіти про утворення піклувальної ради.
7. Фінансово-господарська діяльність
та матеріально-технічна база
закладу дошкільної освіти
7.1. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється
відповідно до законодавства.
7.2. Джерелами фінансування закладу дошкільної освіти можуть бути:
кошти засновника;
благодійна допомога у вигляді коштів, матеріальних цінностей, одержаних від
підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
інші джерела, не заборонені законодавством.
Фінансування закладу дошкільної освіти здійснюється в обсязі, необхідному
для виконання ліцензійних умов, державного стандарту, освітніх програм та інших
вимог законодавства.
7.3. Фінансова автономія закладу дошкільної освіти в частині використання
бюджетних коштів полягає у самостійному, у межах, установлених затвердженими
кошторисами, здійсненні витрат на:
виплату доплат, надбавок, матеріальної допомоги, премій, інших видів
стимулювання та відзначення працівників;
оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладу дошкільної
освіти;
оплату підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
укладення відповідно до законодавства цивільно-правових (господарських)
договорів для забезпечення освітньої діяльності закладу.
7.4. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди,
земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби та
інше. Майно закладу освіти
належить йому на правах, визначених чинним законодавством.
7.5. Порядок діловодства і
бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається керівником закладу
відповідно до законодавства. Бухгалтерський облік здійснюється комунальним закладом
«Централізована бухгалтерія» Царичанської селищної ради.
7.6. У закладі освіти сформоване здорове освітнє середовище та систематично здійснюються заходи з
охорони здоров’я вихованців.
Заклад
дошкільної освіти відповідно до законодавства організовує медичне обслуговування вихованців. Таке медичне обслуговування
здійснюється медичними працівниками закладу дошкільної освіти, закладів охорони
здоров’я чи фізичних осіб - підприємців, що провадять господарську діяльність з
медичної практики.
7.7. Забезпечення та
організація харчування вихованців у закладі дошкільної освіти здійснюються
відповідно до законодавства про дошкільну освіту. Організація харчування здійснюється закладом
дошкільної освіти самостійно. Відповідальність за забезпечення та організацію
харчування вихованців у закладі дошкільної освіти, додержання вимог санітарного
законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів
покладається на засновника та керівника закладу в межах повноважень, визначених
законодавством.
Харчування вихованців у закладі дошкільної освіти оплачується їхніми
батьками, крім випадків, визначених законодавством, у розмірі, встановленому
засновником відповідного закладу дошкільної освіти.
Пільги з оплати харчування вихованців з багатодітних сімей та з числа інших
категорій громадян, які потребують соціальної підтримки, встановлюються за
рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету.
Контроль
за якістю харчування у закладі дошкільної освіти покладається на його
засновника, а також на відповідні органи управління у сфері безпечності та
якості харчових продуктів.
8. Міжнародне
співробітництво
8.1. Міжнародне співробітництво у закладі освіти здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»,
інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України.
8.2. Заклад освіти має право укладати договори про
співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з навчальними закладами, науковими
установами системи освіти зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами
тощо відповідно до чинного законодавства України.
8.3. Заклад освіти, його педагогічні працівники можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів
і програм, участь у міжнародних порівняльних дослідженнях
якості освіти.
9. Реорганізація, ліквідація закладу дошкільної освіти
9.1. Рішення про
реорганізацію, перепрофілювання, ліквідацію закладу дошкільної освіти приймає
його засновник.
9.2. У разі реорганізації чи ліквідації закладу дошкільної освіти та
наявності потреб дітей, які проживають на відповідній території, у здобутті
дошкільної освіти засновник зобов’язаний забезпечити можливість здобуття
безоплатної дошкільної освіти такими дітьми в закладі дошкільної освіти з
відповідним типом організації освітньої діяльності та з урахуванням їхніх
особливих освітніх потреб.
9.3. Ліквідація комунального закладу дошкільної освіти чи припинення
освітньої діяльності для певної вікової категорії вихованців у сільській
місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту
відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік
до прийняття відповідного рішення.
9.4. Заклад освіти вважається ліквідованим з дня
внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Селищний голова Геннадій СУМСЬКИЙ
|
|
|